Despre mine

Fotografia mea
Cluj-Napoca, Cluj, Romania
Sunt un om direct, hotarat, care își urmează drumul vieții și care este deschis provocărilor. Viața este scurtă dar ne dă posibilitatea de a ne dezvolta. Numai un om curajos poate ajunge să fie ceea ce își dorește.

Schimbul de experiență de la Rostock 13-20 Septembrie 2009



În Germania a avut loc în perioada 13-20 Septembrie 2009 un schimb de experiență internațional pentru persoanele cu dizabilități. Acest schimb de experiență a vizat atât interacțiunea oamenilor din cele nouă țări participante cât și mai ales interacțiunea participanților care aveau diverse dizabilități precum ar fi :dizabilități motorii, vizuale, mentale, probleme psihice sau persoane cu probleme sociale (lipsa posibilității de finanțare).

Orice proiect trebuie să urmărească o serie de pași pentru a fi conform cu cerințele acestuia. Astfel împreuna cu domnul Virgil Lazăr, președintele A.N.R. filiala Brașov am luat parte la vizita de fezabilitate organizată de gazde. Aici sau făcut prezentările celor 9 țări participante: Germania, Finlanda, Rusia, Estonia, Letonia, Polonia, Ungaria, Rom/nia și Bulgaria. S-au făcut și prezentările activităților proiectului: teatru, dans, D.J. , grafiti și muzică. Participarea activă și experiența acumulată în proiectele mele anterioare a dus la numirea mea ca și coordonator al activității de muzică, activitate care a avut ca scop realizarea unei formații internaționale care să fie capabilă să susțină un recital muzical.

Ajunși în țară s-a realizat un grup alcătuit din zece oameni, șase participanți: Ionel Man, Ștefania Mariana Erli, Costel Marghidan, Ionela, Irina Coșescu, Filip Dan obert și din patru însoțitori Virgil Lazăr, Cristina Corina... .

Pe data de 12 Septembrie am urcat în tren și am plecat împreună la Rostock, locul de desfășurare al proiectului. Am călătorit 28 de ore dar calitatea oamenilor din grup a făcut din această călătorie un bun prilej de a ne cunoaște.

Ajuns la Rostock, organizatorii ne- au așteptat și ne-au pus la dispoziție toate cele necesare pentru ca proiectul să se poată desfășura. Ca și coordonator al activității de muzică mi-a revenit sarcina de a desface și de a monta toate instrumentele muzicale pe care le-am cerut. Ziua de luni 13 septembrie a fost ziua ăn care ne-am acomodat cu instrumentele. Organizatori au fost foarte atenți și întrebat fiind le-am spus de lipsa unor cabluri necesare pentru amplificarea unui sintetizator și a unei chitare electrice. A doua zi cablurile deja erau la dispoziția noastră astfel deja lucram la repertoriu pentru concert. Ionel Man, Irina Coșescu și Ștefania Mariana Erli împreună cu subsemnatul am format grupul roman de muzică. Grupului român i s-au mai alăturat și participanți din Rusia, Estonia si Ungaria care au ajutat la pregătirea recitalului muzical.

În paralel cu activitatea de muzică s-au desfășurat și celelalte activități ale proiectului menționate mai sus. Ionela și Costi au participat la activitatea de dans. Ei au învățat niște mișcări de baza din dansurile moderne.

Mixtura de oameni cu diferite probleme și mixtura lingvistică a fost sarea și piperul acestui proiect. S-au desfășurat tot felul de workshop-uri care aveau ca scop socializarea sau rezolvarea de probleme a persoanelor cu dizabilități. Calitatea organizatorică a făcut ca participanți să se simtă atât utili, ascultați dar mai ales respectați. Încurajau orice reușită și orice evoluție a participanților.

Astfel după trei zile de muncă și o zi de relaxare, (zi în care am vizitat orașul Rostock, scena de concert era montată și totul a fost pregătit pentru a arăta tuturor rezultatele proiectului. Împreună cu Ionel Man am reușit să pregătim un grup muzical rus, un grup ungar și grupul roman. Datorită numărului mare de piese realizat, recitalul muzical a fost împărțit în mai multe părți. Spontaneitatea și deschiderea oamenilor a fost atât de mare încât la un moment dat împreună cu Ionel man am interpretat o piesă pe care grupa de dans au dansat-o. Sunt momente memorabile care te fac să te simți un om care poate schimba prejudecăți și idei preconcepute.

Proiectul a fost un succes la toate planurile, atțt din punct de vedere al organizatorilor cît și al participanților. Gazdele noastre ne-au spus în repetate rânduri ca activitatea de muzică a fost unul dintre punctele forte ale proiectului. La anul va avea loc din nou la Rostock un schimb de experiență și ar fi foarte supărați dacă noi nu ne-am prezenta.

Participarea la acest proiect nu s –ar fi putut realiza fără sprijonul organizatorilor și fără sprijinul domnului Virgil Lazăr, președintele A.N.R. filiala Brașov. Cu această ocazie țin să mulțumesc tuturor implicați în acest proiect că am avut ocazia să acumulez o nouă experiență pe plan profesional

Un comentariu: